luni, 6 aprilie 2009

Biciclete ...

Mi-am luat bicicleta recent. Vroiam sa postez o serie cu biciclete mai de mult, dar nu am vrut sa arunc vorbe goale despre sanatate, miscare, salvarea planetei bla-bla (desi nu sunt deloc bla-bla-uri....)

Aveam o discutie cu cineva odata, despre orasele noastre supra-aglomerate, fara locuri de parcare, si cum ca o solutie ar fi "bicicleta". Mi s-a spus ceva de genul: "dar tu ce faci in privinta asta? A, vrei sa-ti cumperi, dar n-ai unde sa o tii? Scuze frate, scuze. Mai vorbim cand iti cumperi". Si chiar daca nu ii dadeam dreptate in totalitate, mi-am adus aminte ca poti face orice iti propui, trebuie doar sa iti doresti indeajuns. Poate nu-mi doream destul de mult.... Am inceput sa rulez filmuletele in mintea mea in care eram eu cu bicicleta mea rosie ... Incet incet eram tot mai convins ca am nevoie din nou de o bicicleta. Si cand mi-am dorit indeajuns de mult, am reusit sa trec peste toate obstacolele. "and there (I) have it" Sunt un biker din nou !






Cele de mai sus sunt din amsterdam - capitala bicicletelor. Oricine a ajuns vreodata pe acolo, chiar si in trecere, a fost impresionat de numarul imens de biciclisti, de parcarile suspendate, omniprezenta pistelor de bicicleta, traficul extrem de NEaglomerat ... Acolo oamenii mergeau pe bicicleta la costum, cu servieta sau laptopul la brat, fetele pedalau pe tocuri nou nascutii aveau scaun special pentru bicicleta.

Morala? Ar trebui sa incercam si noi sa ne deplasam mai mult pe 2 roti. Macar noi astia mai tineri, sa mai lasam fitele-n dulap si sa ne aducem aminte ca bicicleta ramane unul dintre cele mai eficiente si facile mijloace de deplasare.
Si la noi se mai misca lucrurile dar greu... In ultima sambata a fiecarei luni are loc actiunea "Mars pe bicicleta". Ultimul l-am prins de pe trotuar, dar luna asta, cea de-a 20-a luna, voi fi in coloana...

http://www.reactieinlant.ro/19-luni-de-marsuri-pe-bicicleta





PS: care vine in weekend la o tura prin faget ?

Un comentariu:

  1. Eu am bicicleta, si chiar o folosesc din cand in cand, pentru ca nu am permis...dar sunt dezamagit de faptul ca in Brasov, spre deosebire de Amsterdam, nu exista piste de biciclete(exista una, dar totusi, e doar una), si niciodat nu incap pe 2-3-4 benzi, cocolarii cu masini de fitze...:(

    Sper sa vina vara sa ma pot plimba prin paduri, munti, samd.

    RăspundețiȘtergere